2009. március 21., szombat

Tökfeszt az Őrségben

A mai napban nem hittem annyira, mint amennyire megvalósult. :) Reggel időben felkeltem, h f9kor indulunk az Őrségbe. Felhúzom a redőnyt és minden tejfehér. Frankó, elcsúsztatva az indulás, még vissza az ágyba kb. fél órára. Újabb csúszás. Apu még időben utól ért minket, gondjai akadtak és megint csak a segítségünkre szorult. Az újjal indultunk és a régi járgánnyal érkeztünk. Azt vágta a fejünkhöz -egész végig és még a nap folyamán 100x el kellett mondanom, persze utána rögvest a töröl, töröl-t mondogattam - hogy majd összetörjük az autóját, meg minek csavargunk annyit. Erre bepöccentem, hazamentünk, átültem az enyémbe, megtankoltam és irány Őrisztentpéter. Útbaejtettük Csornát, ahol összeszedtem a szamarat, amit csodálatosan helyrehoztak, majd megpakoltuk finom almával és közöltük, h süt a nap. Amiből csak annyi volt igaz, h nap. Mert csak próbálkozott előtörni a fránya köd függöny mögül. Aztán el kezdtük énekelni a süss fel napot és Beled után végre sikerült "melegebb éghajlatra küldeni" a ködöt. :) Gyönyőrű időnk lett!!! Kb. délután 1re érkeztünk a tett helyszínére.
Csalódtam ebben a Tökfesztiválban. Nincs kitáblázva, az emberek szájhagyomány útján jutottak az információhoz. Olyan Kincskereső. Ha nincs a telefonos segédlet, a közönséget kellett volna megkérdeznem. :) A parkoló ahol megálltunk ott folyt a vadpörkölt főző verseny. Oda jó lett volna egy információs stand, ahol legalább fénymásolatot adnak a programról. Kinyomtattam, de itthon maradt. Majd néhol fel-fel tűnt egy-két tökfesztes zászló, de semmi irány jelzés.
Miközben bandukoltunk felfelé, lelassít mellettem egy autó, majd megkérdi "a nagyszínpad erre van" mire én: "azt mondták". Kiderült, h a Barátok közt Józsija volt, még a kezdetek kezdetéről. Még szerencse, h el tudtam magyarázni, mert nem nézem ezt a sorozatot. :) Azért kellett gyalogolni, de szerencsére nagyon jó levegőn tettük ezt meg.
Felérkeztünk a fő helyszínre, ahol mindenféle kirakodóvásár volt: méz, tökmagolaj, tökös dolgok, dísztökök - képek később, mivel analóggal készültek és még várni kell, míg betelik :))) - tökös ételek. Szerettem volna megkóstolni a stök krémlevest, de itt is már csak 1 adag volt. :( Viszont, isteni finom volt a tökös-mákos rétes, olyan könnyű és nem édes. Vettünk pálinkát, és ettünk langallót is. Találkoztunk egy ismerőssel, vagyis anyu ismerősével, helybéliek, a nőci férje vazs megyei. :)
3 óra tájékán leballagtunk az autóhoz egy másik nyugisabb úton. Útközben fazekas műhelyeket láttunk és szebbnél szebb portákat. Persze, lehet, h csak nekem szépek ezek. :)
Ezt az fesztet egy kiegészítő programként tudnám elképzelni. Egy esetleges hosszú hétvége, biciklitúrával egybekötve. :)
Hazafelé jövet még ettünk egy rábaközi fagyit (Kugler-Csorna) is, és n7re haza is értünk. Természetesen a szokásos "negatív" fogadtatásban volt részünk...amit már - sajnos - kezdek megszokni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése