2009. március 21., szombat

Kinga túrsz Erdélyben :) - 2007.12-29.-2008.01.02 -III.

2007.12.31. Hétfő - szilveszter

Reggel ugyancsak fél 9kor találkoztunk, és kirándulni mentünk. Először Korondon álltunk meg a Józsa boltnál, itt mindenki megvehette a kerámiákat a családnak, barátoknak. Innen tovább igyekeztünk Parajdra a Sóbányába; majd visszafelére megálltunk Orbán Balázs sírjánál, Szejkefürdőn. Ez számomra is új volt, mivel havas időben még én sem láttam. Hááát, így talán még csodálatosabb. Dr. Ducz és ET energia túltengésben szenvedtek, mivel felfelé futva tették meg az utat. Ezután Farkaslakán álltunk meg Tamási Áron sírjánál. Majd ismét Korond, de most hosszabb ideig időztünk. Bevásároltam, pálinkát - köményes, áfonya - vettem, gyapjú sapkát, ami jól jött a következő napon; gyapjú zoknit. Utolsó állomásunk Székelyudvarhely volt, itt a Szoborparkban kaptunk idegenvezetést, majd annyi időnk maradt, h kényelmesen körbejárjuk a főteret, majd indultunk vissza Zetelakára.
Úgy döntöttünk, h elmegyünk a hálaadásra, ami 5 órakor kezdődött. Szerencsénkre, a vacsorára csak 8ra kellett menni. Sztem az utolsó utáni pillanatban értünk a templomba, ET-vel már csak oldalt kaptunk helyet. Aranyos volt Endre, mielőtt beléptünk, közölte, h a nőknek csak és kizárólag a bal oldalon szabad ülni, a férfiaknak a jobb oldalon. Ha minden igaz, régen külön ajtón is kellett bemenniük. Arra emlékszem, régen Pusztasomorján még megvolt ez, néha még tartják most is, de már csak nagyon ritkán.
Míg el nem kezdődik a mise, fújják a meleget - természetesen a ffiak oldalán - egy nagy "kályhából", mihelyst kezdődik, lekapcsolják, mivel túl hangos. Hááát, 2 óra elég hosszú idő volt. Kb. az első fél óra után megböktem ET-t, h dr. Ducz alszik. Mire azt válaszolta: á dehogy, biztos lement alfába. Azért végignéztem a sorukon - mivel még nekik sikerült normál sor folytatásaként helyet foglalni - elég sok anyóka meditált. :) Egy idő után megrendült az alfában való lét, mivel a feje kicsit kibillent... :))) Kb. az utolsó fél órában, már nem tudtam hova és hogyan tenni a lábam, fázott, annak ellenére, h két zokni - egyik gyapjú - volt rajtam, harisnya, irha kabát, irha kesztyű. Mikor vége lett a misének először a Szózatot, utána a Székelyhimnuszt, majd a magyar Himnuszt énekelték el. Fantasztikus volt számomra! Fénysebességgel tettük meg a 20 perces utat. Azt hittem letörik az orrom, a lábam ujja, annyira fáztam, és most vállaltam a szar ember szerepét. Belépek az ajtón, az Endre épp akkor járkált arra felé, letámadtam, h "Ti hogy bírjátok ezt a hideget?!" Gyorsan kértem Enikőtől vmi meleg italt, mondjuk kávét, mivel még hosszú lesz az éjszaka. Meg is ittam a 3 melegítő italt nyomban, melegedtem a sparher mellett és nagy nehezen sikerült is életet lehelnem magamba. Kiderült, kb. - 17 fok lehetett akkor. Hát kössz!!! Szisz, inkább a melegvizes feltöltődést választotta. Mikor már túl hosszan időzött odalenn, Enikő leküldte Arnit, h nézze már meg, mit csinál. "Látom én, h tetszik neki a Szilvi..." Sikeresen felért mindenki, még beszélgettünk, átjöttek a szomszédék, vagyik a komájuk, még velük is csevegtünk és nekiálltunk készlekedni. Szisz ruhái között válogattak a szerencsésebbek!!! Úgy döntöttem számomra marad a szoknya. Dr. Ducz divat bemutató tartott a fényképezőgépemnek, mire sikerült eldöntenie, h mégis mit vesz fel. Merő egyszerűségek voltunk mi hárman, kivéve Szisz Cosmetixet, hosszú fekete szoknya, térdig érő necc (!!!!!) zokni, és a szokásos öltözék. ET-nek próbáltam befonni a haját, nekem nem igazán jött össze, a közönség segítségét kértem. :))) Enikőnek nagyon jól sikerült!!! Igaz késve, de nagyn nehezen sikerült elindulnunk. Szisz egész végig azon aggódott, h mit fogunk mondani, h miért késtünk. Ezen én annyit nem aggódtam, megmondjuk, h misén voltunk, nagyon hideg volt, fel kellett melegíteni magunkat, kicsit csevegni és máris jöttünk, de mindez időbe telik.
Szilveszteri mulatság: 4 fogásos vacsora, még szerencse, h jól elhúzták a fogásokat, de a negyedik így is kifogott rajtam. Az első hidegtál: 2-3 féle felvágott, körözött, padlizsánkrém, zöldségek, sajt, kenyér. Második leves. Erre sem emlékszem, mivel nem igazán vagyok leves evő, ezek kimaradtak az életemből. Lányok!!! majd írjátok meg, h mi volt!!! Harmadikat már jóval éjfél után - mindkét éjfél - hozták, de még így is sok volt: egy töltött hús, egy sült hús, és egy töltött káposzta, hozzá krumpli és zöldség köret. A negyedik pedig kb. 3 óra tájékán lehetett, 3 db virsli + mustár. Na én ebbe abszolut bele sem kóstoltam. Közben volt gyümölcs - mandarin, alma, banán - sós és édes sütemény. Bor, amennyit szerettél ill. kávé, amikor csak kértél. Nagyon tetszett, olyasmi kannába hozták, mint a teát szokták. Bizonyos időszakonként körbejártak és öntögettek. No és persze ásványvíz volt. Mindkét éjfélkor egy-egy pohár pezsgő.
Erzsike hozott 3 táska jelmezt, kalapot. Aki időben odaért és még kedve is volt hozzá, kapott. Az tetszett a társaságban, h senki nem nézte, h hány éves, felvette, jól érezte magát. - ez majd a képekből fog nagyon jól látszani - A pulóverem kicsit melegnek bizonyult, mivel annyira sokat táncoltunk. Mikor egy idegen helybélinek tűnő férfiember lépett a terembe, egyszerre összenéztünk és mindjárt Enikőre gondoltunk " lehet ő a 32-es?! "
ottani idő szerint éjfélkor a Székely himnuszt énekeltük el, mi időnk szerint pedig a magyar Himnuszt. Éjfél előtt pár perccel ET-vel elmondtuk - vagyis inkább én - a kívánságunkat: legyen olyan a 2008as év, mint a 2007es + legyen egy hosszútávú, tartós kapcsolatunk, ragaszkodó szeretettel, egészsségben, boldogságban... Ha 2007ben bejött, akkor most miért ne jönne be? :)))
Vettünk 24 db tombolát, hátha megnyerjük a főnyereményt, a malacot. Már ötleteltünk, mi lesz, ha megnyerjük. Imre mondta, h elkábítják, és mire hazaérek, addigra a malac is otthon lesz. Végül is mindegyikünk nyert egy apróságot, kivéve Eszterék, és a Margóék nyerték meg a malacot. Lekapcsolták a villanyt, atz hittem, h ki fog futni, de süti formájában hozták. Remélem, szerencsét hoz nekik!!!
Dr. Ducz kb. f4ig bírta, mi 1 órával tovább. Negyed 6ra lezuhanyozva már ágyba is voltam. Aludni kellett vmennyit, mivel délután f1kor szekerezés vette kezdetetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése