2009. március 20., péntek

Zenei kavalkád Bpn, 3. rész :)

Nagy nehezen sikerült fel kelnem a korai programhoz, sikerült megküzdenem a kulcsokkal is. Bár már az a bejárati ajtó a frászt hozta rám, mint utólag kiderült PfzE-t is sikerült felébreszteni. Utólag is bocsi, még egyszer. Mivel kb 10 percet szántam a zárak átjutásán és kellemes meglepetésemre kevesebbe tellett, jóval előbb értem a megbeszélt időpontra a Keletihez. Az előző napokban már nagyon sokat sétáltunk, ezért kértem Hunnettyt, h inkább reszkírozzunk, menjünk tömegközlekedéssel a bolhapiacra. Hagyományos vasárnap délelőtti elfoglaltság, igazándiból az 1 hónappal ezelőtt ott hagyott kedvenc flaskámért mentem. De hiába, nem kaptam vissza, cserébe kaptam egy névjegykártyát, ha legközelebb megyek, tudjam figyelmeztetni, h el ne felejtse. Még betankoltam jó pár füstőlővel is, mivel eddig úgy néz ki, h 2 hónapig ki marad a megszokott program. Kivételesen, nem siettünk kifele, vettünk némi nasit, h bírjuk az utazás kiállítást, és nagyon kiabált egy narancssárga színekben pompázó poncsó, h "vegyél meg!!!". Elsőre drágállottam, de persze itt is lehetett alkudni, egy kicsit bánom, h nem mondtam kevesebbet, mert sztem annyiért is odaadták volna. Sebaj, a tulajdonomba került, és rögvest magamra is öltöttem. Eddig csak a hajam világított, most már a poncsó is. :)
Kicsit megcsúsztunk, de miénk volt az egész nap, dél körül értünk az Utazás kiállításra az Expora. Az előző nap hatására É-K Magyarországi rendezvénynaptárakat gyűjtöttem be, h hazafelé a vonaton tudjak szemezgetni belőlük. Bár, h mikor megyek el oda, az még képlékeny. Mikor már kellőképpen tele volt a kezünk, jobbnak láttuk átmenni a nemzetközi részre is. Itt sem időztünk sokat, mert fáradtak, éhesek voltunk. Orvosoltuk minden problémánkat, majd a Fringe felé vettük az irányt. Persze, ez így túl egyszerű lett volna, mivel újdonsült programszervezőnk még elirányított minket Budára, a híres - számomra nem volt az - Doubner cukrászdába, tortát kellett elhozni. Gondoltam, szúrok be egy netes elérhetőséget, de nem találtam. Keressétek, ha kíváncsiak vagytok rá! A fagyi finom, olyasmi, mint Csornán a Kuglernál. Hogy meg legyen a vasárnapi séta adag, jó kis kaptatón haladtunk felfelé, természetesen a táskáink tele voltak jobbnál jobb utazási prospektussal. Megpihentünk, leereszkedtünk a villamosig, majd újra a Millenárison voltunk, vagyis voltam, mivel Hunnetty hazafelé vette az irányt. Másnap mikor beszéltünk, közölte, h fizikai fájdalma volt, mikor fel kellett kelni az ágyból, h készülödjön a színházhoz. A Fringen egy kicsit még pihengettem, mivel PfzE és Czea egy performance-on vettek részt és ki volt kapcsolva a telójuk. Nem is bántam. Találkozás, gyorsan túl adtam egy-két prospektuson, könyvön, de nem lett sokkal könnyebb a táskám. :(
Újra megkezdődött számomra a zenei kavalkád!!! :) Szószerint kavalkád, világzene, rock, jazz, könnyűzenei crossover.
16:40 Nomada: "Az együttes dalaiban szinte mindig érezhető a négynegyedes esztam, melyet a kanna, a szájbőgő és a ritmusgitár teremt meg. A cigány ének- és ritmusvilágot a dob és a basszusgitár groove-jai gazdagítják, színesítik. A tangóharmónika és a hegedű teljesíti ki a speciális hangzást, melybe a cigány folklór mellett számtalan népzenei stílus (latin, szerb, spanyol, arab) is beleolvadt. A dalok lovári cigány nyelven szólalnak meg. Szokatlan őszinteséggel beszélnek szomorúságról, fájdalomról, életszeretetről, vidámságról - az életről. Az öttagú zenekart 2003-ban alapította a roma származású énekes-gitáros Balogh Gusztáv. A magyarországi cigányzenei hagyományból merítő, ám egyedi hangulatú zenében különféle stílusok elegyednek." Ha jól emlékszem, ide csak betoppantunk a végére, de tetszetős volt, bár az utolsó sorból néztük, hallgattuk.
Mivel még aznap semmilyen energiaforrást nem vettem magamhoz, lásd kávé, ezért ezt pótoltuk, beszélgettünk kicsit, majd egy eddig teljesen új műfajt - új: ezen a hétvégén nem hallott - hallgattunk meg: rock, RevRock címmel 17:40kor és eddig még nem látogatott helyszínen: Teátrum Piros-Fekete Galéria. " A kecskeméti zenekar számos nagyobb fesztiválon szerepelt már sikeresen. A saját számok mellett hazai és külföldi klasszikusok (Twisted Sisters, Cranberries) számait adják elő. A zenekar 2005 áprilisában alakult, ugyanebben az évben egy kecskeméti tehetségkutató versenyen az "év felfedezettje" különdíjat nyerte, 2006-ban a legjobb szólógitáros díját vihette el. Előzenekarként játszott a Deák Bill, P.Mobil, Lord Bishop, P.Box koncerteken" Az igazat megvallva, ezt nem néztem volna ki belőlük. A zene jó volt, de az énekesnő kár hogy sokat hátat fordított a közönségnek. Nem is maradtunk sokáig, mert szerettük volna megmutatni Czeának a FruFru színpadot és természetesen ma sem maradt ki a zsíros kenyér sem. :) Itt Dániel AnnaH-ot tekintettük meg 18:10kor: A koncert az énekesnő negyedik lemeze, a mos megjelenő "Best of AnnaH" Cd bemutatója. AnnaH minden műfajban otthonos, így saját szövegek és dallam-variánsok is szerepelnek műsorában. A zenekarban a magyar jazz-élet kiválóságai játszanak, akik a lemezek létrehozásában is alkotóan működtek közre. Az album először a Fringe Fesztivál koncertjén kerül a közönség elé. A jazz-énekesnő komolyzeni igénnyel, de hamisítatlan jazz-feelinggel szólaltatja meg a swing-korszak zenéjét." Tetszett, bár néhol érdekes fülemnek eme zene, de a zenekari produkcióból kicsit lecsippantottam volna. Sajnos, nem tudtunk sokáig maradni, mert Czeának ment a busza, és kikísértük a Moszkva térre. Ja, amúgy nem ez lett volna az esti programunk, hanem az MTA dísztermében a Tavaszi Fesztivál keretében belül a Katona duó előadása. Mivel PfzE-nek jobban tetszett a Fringe, ezért programváltozás történt és itt maradtunk.
A következő műsorig még volt egy kis időnk, így megkerestük a Rézmál kávézót és a Marczibányi Nagytermet is, itt is volt némi kaptató... :)
A vasárnapi utolsó együttes, nagyon-nagyon jó volt. Iszonyat fáradt voltam már akkor, az előadás elején, csak ültem, a végére már a fejem, lábam, kezem is járt. Mielőtt leléptünk, szavaztam is, és rájuk tettem le a voksomat. És ők nem mások, mint a Nebo Zenekar!!! " az együttes saját, magyar nyelvű dalaiban keverednek a hagyományos funky, soul, R&B valamint a modern jazz és popzene elemei. A zenekar 1999-ben alakult, eddig 3 demót, valamint egy promóciós kislemezt készített és mintegy kilencven koncertet adott. 2005-ben a Tehetségvadászat versenyen 550 zenekar közül második helyezést ért el." Fergetes volt!!!
A szokásos útvonalon vissza az albérletbe. Átcuccolás a másik szobába, mivel a többiek is lassan szállingóztak második otthonuk felé, h másnap dolgozóba tudjanak menni. Kb. fél év után sikerült átadni Szabónak a kerekévszámos szülinapi ajándékját is, élménybeszámolók, csevegés, PfzE alvásának megakadályozása, utólag is bocsi, ezért is. Szintén Hamupipőke időben való ágyba térés, de másnap nem kellett korán kelni, mert csak a 11:45-sel indultam hazafelé. De miért legyen sima utam hazafelé, Almásfűzítőnél kb. 20 percet állt a vonat, Komáromnál is, úgyhogy, ha az eredeti felállásban közelítettem volna meg a csatlakozást, akkor tuti, h lekésem. Így, gyors átdiszponálás, Móvárnál le a vonatról, át a buszra, amin már ezer éve nem ültem, bár végül is, így is, úgy is, 3ra értem haza. 1 órás élménybeszámoló, emailek nézegetése, majd az esélytelenek nyugalmával elmentem német órára. Annak ellenére, h semmit nem tanultam, 4es szódogát írtam...
Mikor kicsit lelassítottam, akkor éreztem igazán, h milyen fáradt is vagyok. De nem bántam, mert megint volt egy iszonyatosan jó hétvégém a fővárosban, a barátaimmal! Köszönöm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése