2009. március 20., péntek

Zenei kavalkád Bpn, 2007.03.30-04.02

Újabb zsúfolt hétvége után vagyok!!! De továbbra is nagyon jó, bár nagyon fárasztó is. Most meg aztán főleg. Reggel jöttem haza munkából, aludni is keveset tudtam, de azért jól bírtam.
Kivételesen az odajutás minden probléma nélkül zajlott. A keletiből a Deák térig gyalogszerrel mentünk, mivel nem maradt felesleges jegyem még az előző utamról. Turizmuskártya segítségével és 50% kedvezménnyel sikerült megvásárolnom a Budapest Kártyát ( http://www.budapestinfo.hu/hu/budapest_kartya ), nagyon hasznos, de így féláron még inkább és úgy meg főleg,h nem érvényesítettem, hanem majd legközelebb, ha megyek. De azért vigyáztam, ha egy mód volt rá, inkább a föld fölött közlekedtem. :)
Hagyományokhoz híven - bár most nappal - mentünk be Nagymama palacsintázójába, Hugi menüt kértünk, bár szerintem egy húg nem eszik ennyit. Mindegy, ez az én vélemény. Majd irány az albérlet és küzdés a kulcsokkal a sikeres bejutáshoz. Vásároltam egy alkoholos filcet, amiben talán annyi alkohol volt, mint a csapvízben. Mire felértünk, már nem látszódott egy kulcson sem, h melyik melyik zárba való. De azért a negyedik nap végére rájöttem a dolgokra. Gyors lecuccolás, 5 perc szusszanás és irány a Bárka színház, az első program helyszíne. Képzett társítások címén Aegon-estek a Bárkában. Alföldi Róbert beszélgetett Esterházy Péter íróval, Figula Mihály borásszal és Dés László zeneszerzővel. Párna jeggyel voltunk jelen. Nagyon jól éreztem magam, laza könnyed, érthető csevegés volt. Majd az előadás után, borkóstoló vette kezdetét. Az igazat megvallva, eddig még nem hallottam erről a borászról, de nagyon finom borai vannak, és azóta már nézem az üzletek polcain, igaz, nem sok sikerrel. www.figula.hu oldalon többet lehet megtudni a borászról és a borairól. " A szőlő csodálatos növény. Képes túlélni a gonosz időket, megnyugvást, hitet, örömet, vigaszt, jókedvet, Uram bocsá', kellemes bódulatot nyújtva megfáradt gazdájának. Ám, h szerény megélhetést is biztosítson, ahhoz a hagyományok tisztelete mellett új törekvésekre, mívesebb technológiára és értő fogyasztókra - úgymond "borivókra" van szükség. Igen, borivókra, akik érzik, érti a műveket, a kompozíciókat, hiszen a jó borok finoman hangszerelt alkotások. A jó bor halkan és tisztán szól, akár egy gregorián ének, mely feledhetetlenül simogatja a pincék templomi csendjét" - Figula Mihály
Olyan finom volt ez a nedű, h jó darabig csak sétálgattunk, nem szálltunk tömegközlekedési eszközre sem. Első napom Hamupipőke módjára - éjfél tájt - ért véget.
Hunnettyvel megbeszéltük, h másnap együtt ebédelünk hármasban, az általam kinézett helyen, a Klasszban. Számunkra, túl klassznak bizonyult, túl puccosnak, így hát tovább mentünk az Ellátóba. Ez, sajnos kései időpontban nyitott, 17h-kor, így még tovább bandukoltunk a Falafelbe. No, itt már kellőképpen kiéheztünk, de hát a jó étel után nem árt egy kis energia, kávé formájában. Visszatértünk másik kedvenc, bár kissé érdekes helyünkre, a Sirályba.
Miután elmagyarázta PfzE, h előző alkalommal milyen kávé variációt fogyasztottunk itt el, richtig nem olyat hozott, felturbósított változatot, bár ez csak a mennyiségére vonatkozott. FÉL LITER ÜVEGPOHARAS tejeskávé tejhabbal. Már látványnak is sok volt, nemhogy még ezt meginni is. A töménytelen mennyiségből kifolyólag PfzE-nek egy kis "versike" jutott eszébe a pénteki előadás kapcsán: Ha én gödény volnék, egésznap csak nyakalnék, csak nyakalnék... Sajnos, további sorokra már nem emlékszem. A szokatlan fizetési mód után, útra keltünk a Stadionokhoz az Országos kirakodó és táncház fesztiválra.
Itt is hoztam formámat, szóba elegyedtem emberkékkel. Megint csak nézelődtem, mint a bolhán, és persze itt is leszólítottak. Bár, itt a mellettem lévő fiatalember megfutamodott, én azért kíváncsiságból maradtam. A "pálinkás" - utólag ráakasztott név - srác, 3 akciót ajánlott figyelmembe, erőteljes debreceni tájszólással - amit persze imádok. Az első ákszió - akció - veszel 1 cdt, kapsz egy kupica pálinkát; második ákszió - akkció - harmat vizet, négyet vihet; harmadik ákkkszió, három "k"-val - akkkció - egy pányoki hétvége. Mivel fogalmam sem volt, h milyen zene ez, azonkívül, h népzene, kértem, h hallgassunk bele. Miközben, szólt a zene, Laci - nevezetű eladó, aki szintén enyhén illuminált állapotban volt már a délelőtt magába öntött pálinkától - " táncolunk?"' kérdést intézte hozzám. Jobbnak láttam nem ropni vele. :) Megvásároltam a cdt, kaptam pálinkát, két kupicával is, de a csajok nem bírták meginni - ketten egyet - ezért rám maradt az ő részük is. Nekem ízlett!!! :) Majd a harmadik akkkcióra is beneveztem.
Későbbiek folyamán még visszatértem a házról egyéb információt kérni, ha esetleg még sem én nyerném meg a pányoki hétvégét. Már csak ketten voltak jelen, a 2 éve nem látott jó barát és a pálinkás. Közölte, ha debrecen közeli lennék, és nem ország túlsó felében lakó, akkor még talán esélyem is lenne arra, h közelebbi kapcsolatba kerüljünk és közelebbről is szemügyre vegyem a házat. :) Mivel, pont az ország másik szélén lakom, ezért egyéb infóért kellett "küzdenem". Miután, pontosítottuk, h melyik házról beszélek, megtalálta a szemüvegét is, gyors léptekkel eliramodott. Ott maradtunk ketten a '2éve nem látott jó baráttal', majd ő próbált nekem hasznos webes elérésekkel szolgálni.
Mint utólag megtudtam, a harmadik akció papírja elveszett, így az a projekt megszűnt létezni. :( Utólag, ezer meg még egymillió bocsánatot kértek, h úgy leléptek, és kaptam egy másik webcímet, érdemes megnézni és sztem ellátogatni is: www.hasdat.hu , talán aug-szept környékén el is megyek/megyünk. A zene ( www.szeredas.hu ) szintén nagyon jó, nagy valószínűséggel a többi cdjüket is beszerzem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése