2009. március 20., péntek

Kinek hosszú hétvége, kinek egymásba torlódott napok



Azt mondtam, ha a hosszú hétvégét túl élem, akkor már nem lehet gond a zsúfolt hétvégékkel.
Szinte minden perc be volt táblázva, de ahogy máskor is, most sem a tervezet szerint alakultak a dolgok. Nézegetem a naptáram, h honnan is kezdjem, de igazándiból hétfőnél már lehetne is.

Hétfőn potyára elmentünk Csornára, doki bácsi épp szabin volt. Villámlátogatást tettem barátosnéméknál. Este német óra, ennyire lazára még nem sikerült. Szét röhögtük a fejünket, osztozhattam a cukros papíron a Spiel der Potty-ban. Ez nagy szó, mivel máskor eléggé alul szoktam maradni.

Kedd meló, szerencsére csak este kellett bemenni, másnap reggelig.

Szerda estére megint sok mindent terveztem, de csak egyéb pénzbevételi lehetőségeim áruval való feltöltését segítettem. Majd újabb villámlátogatás egy másik barátosnémnál.

Csütörtöktől viszont extra, érdekes és némely szempontból veszélyes - inkább mások által annak gondolt - programokon vettem részt. Nem is tudom, h hogyan fogalmazzak, h hol is jártam valójában. Utána néztem, h bizonyos emberekkel mi dolgom van ebben és az előző világban, életben. Érdekes dolgokat tudtam meg, melyek megmagyaráznak egy - két jelenlegi esetet is. Este résztvettem egy, két órás libabőrős - számomra itt ez a szó pozitiv hangvételű - koncerten. Első és nem utolsó Kormorán koncertemen. Nagyon várom, h újra eljussak Erdélybe.

Már nem tudom, h pontosan mikor jött a hír, h pénteken délelőtt be kell menni dolgozni, mert lesz 3+2 autó. Úgy "örültem" a " jó" diszponálásnak. Újra kellett terveznem a pénteki napot. Bár akkor még nem tudtam, h nem ez volt az utolsó átvariálás. Csütörtökön este tanácsot kértem, h érdemes-e résztvennem a pénteki ismétlő tanfolyamon, úgy hogy csak délre tudok kiérni. A választ, csak reggel tudtam meg, amikor is kiderült, h a kollégámmal elég rendesen elbeszéltünk egymás mellett, mert úgy gondolta, h megcsinálja az összes autó, így mehettem volna a dolgomra. Persze közben kiderült, h a tanfolyamot áthelyezték egy másik időpontra. Itt már harmadszor kellett újraszerveznem, végül is jól sikerült. Volt egy kis árubeszerzés, eladás, piackutatás, és kapcsolattartás, no és jó pár km megtétele. Reggel 9kor elindultam és f4re értem haza, még két progit be tudtam volna rakni, de akkor soha nem értem volna haza.

Ha mindezt tudtam volna, akkor előbb is csatlakozhattam volna a többiekhez, akik már 15-én elmentek Kőszegre. Bár amikor megtudtam, h merre jártak, akkor azért örültem a marketinges napomnak. Ők, azon a napon megjárták Kőszeg-Írott kő útvonalat némi kitérővel, ahogy hallottam, voltak benne durva részek is. Én inkább a lightos túrákat részesítem előnyben. A null-kondimmal nagyon másra nem is tudnám adni a fejem.
Előzőleg, a helyi diszpécseremtől kértem információt, h melyik útvonal lenne számomra kedvezőbb, nem csalódtam, ősszel varázslatos lehet ez a táj: Fertőszentmiklós-Röjtökmuzsaj-Lövő-Kőszeg.
A megbeszélt időpontra megérkeztem a Kóbór Macska fogadóba (www.kobormacska.hu). Akkor már beszéltem jó pár helyi emberkével, mert nem a kiszemelt útvonalon közelítettem meg a szállót, hanem vmi egyéb úton. De odaértem 8:05-re, úgyhogy annyira nem hoztam a formám. :)
Felcuccoltam, ittam egy finom tejeskávét, elmentünk a helyi sütődébe, megörökítettem a vasból készült fotó emberkét, majd lassan nekivágtunk a túrának. Kissé hasonlított 2004-es szilveszteri túránkhoz. Akkor Erdélyben a Székelykövet vettük célba, ott elsőként én váltam le, majd kb. 1 óra múlva egy másik csaj is követte a példámat, a többiek sötétedéskor értek célba. Itt annyi különbség volt, másodikként váltam le. Kissé tartottam tőle, h nem fogom megtalálni a visszavezető utat. De "minden tőlünk telhetőt megteszünk, a többit pedig a láthatatlan lelkekre bízzuk, akik mellettünk ballagnak az úton" Én is így tettem, éreztem is őket. :) Jó volt csak egyszerűen hallgatni a madarak csicsergését, a fák susogását, a fakopáncs jótékony munkáját. Szóba elegyedtem egy anyókával is, aki borért ment fekete kutyájával. Mielőtt visszaértem a szállóba, eszembe jutott, h mi, leszakadt emberkék is teljesíteni tudjuk a kijelölt helyeket, igaz kicsit úriasan, kocsival. Igen ám, de a szoba kulcs, a valódi túrázoknál maradt. Sebaj, megkértem a takarítónénit, h folyamodjon vmilyen alternatív bejutási módszerhez, nagyon segítőkész volt. Magamhoz vettem a szükséges okmányokat, no és persze a kocsikulcsot. Először gyalogszerrel megnéztük a várost, fagyiztunk, kicsit pilledtünk, majd célba vettük Velem, Cák és Bozsok falvakat, folyamatosan tartottuk a kapcsolatot a többiekkel.

Most kicsit puskázok a Naturparkoló - Kőszeg és térségének ajánlója - "füzetből":

Barangolás a Kőszeghegyalján

útvonal: Kőszeg-Cák-Kőszegszerdahely - Kőszegdoroszló - Velem - Bozsok (kb. 9km)

Ajánlott közlekedési eszköz: kerékpár, személygépkocsi, autóbusz - a bátrabbak, mint a többiek is, gyalog járták meg az utat Bozsok kivételével

Amit érdemes megnézni:

Cáki műemlék pincesor
Kőszegszerdahelyi néprajzi kiállítás

Kőszegdoroszló: az Írottkő Natúrpark természeti értékei - fotókiállítás
Műemlék Vízimalom, Kőszegszerdahely és Velem határában - itt csak a kapu rácsain át tudtunk bekukkantani

Velem: Stirling Villa, Népművészeti Alkotóház; Szent Vid-hegyi régészeti ásatások bemutatása- fotókiállítás; itt mi még megnéztük Novákfalva üdülőfalut,

Szent Vid-hegy és kápolna: az 582 m magas Szent Vid-hegy már az i.e. XIII-XI. század elején lakott terület volt, egy őskori erődített telep maradványait tárták itt fel. A kultúrák hegyének is nevezi, hisz az őskortól kezdve kelta, római, avar, Árpádkori emlékek sora került elő a területről. 1859-ben Szent Vid tiszteletére kápolnát emeltek és búcsújáróhelyként látogatták.

Bozsok: Sibrik-kastély: a hagyomány azt tartja, h a XVI. században Mátyás király vadászkastélya volt. A kastélyban ma szálloda működik, amelynek szépen gondozott angolparkja, a kastély körül elterülő őspark ideális helye a kikapcsolódásnak. A kastélytól a Kalaposkőig tanösvény vezet fel. A kastélytól nem messze található a középkori eredetű Szent Anna templom, s az egykori Szentháromság templom, amelynek mára már csak romjai láthatóak.

Bozsoki Borház - Kőszeghegyaljai pincebelső bemutatása: a szőlőművelés és borfeldolgozás eszközei, Kőszeg-Vashegy borfajtáinak bemutatása

Az uzsonnát, ami már vacsorába hajló volt, a cáki Csikó Csárdában költöttük el. Innen Esztert elvittük kocsival, mivel Szombathelyre folytatta útját. A többiek - Edit, Kata, Anikó és Orsi - sötétben értek már a szállóba. Fáradtnak tűntek és sztem azok is voltak, esti programként tvztünk és csevegtünk.

Vasárnap reggel kiszállítottam a csomagjaikat a vasútállomásra, elbúcsúztunk. Ők még megtekintették Szombathelyet, én hazafelé vettem az irányt. 10 órára ígérkeztem Csornára, a lányokhoz, hogy még egy kicsit töltödhessek. Délután 3kor sikerült is elindulnom hazafelé, munka előtt még egy órácskát, másfelet sunytam.

Jól éreztem magam, annak ellenére, h nem teljesítettem a túrát, újabb emberkéket ismertem meg, töltödtem, mert ugye energiából soha sem elég!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése